Twin Falls Farm
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Siirry alas
Harper MacDonald
Harper MacDonald
Admin

0 - Prologue Empty 0 - Prologue

To 20 Kesä 2024 - 12:37


SWEET MESS WITH STRAWBERRIES
Morning @ Millers' kitchen


Harper varoo tarkoin narisuttamasta lattialankkuja, hiipii varpaillaan keittiöön ja alkaa valmistelemaan aamiaista. Muutamassa päivässä Harper on alkanut tunnistamaan ja muistamaan, mitkä lankuista narahtelevat ja mikä kaapinovista vingahtaa auetessaan, joten hän osaa jo aika hyvin toimia hiljaa herättämättä Cooperia. 

Kesäaamun lämpimät säteet suodattuvat puunoksien ja verhojen välistä maalaaten keittiön kaapinoviin kauniita kuvioita. Aamupalaksi Harper paistaa kananmunia ja asettelee muutaman leipäsiivun leivänpaahtimeen, joiden päällisiksi jääkaapista löytyy purkillinen vadelmamarmeladia. Lopuksi hän keittää vielä hatusta heitetyn määrän kahvia, koska ei ole varma paljonko sitä kuuluu keittää kun kahvinkeittimen vesimäärää mittaavat merkinnät ovat kuluneet näkymättömiin. 

Keittiön puuhyllyt ovat täynnä kodikkaita yksityiskohtia. Odottaessaan kahvin valumista, Harper juoksuttaa sormiaan hyllyjen pintaa pitkin ja miettii, mikä näistä puusta tehdyistä koriste-esineistä mahtaa olla Cooperin veistämiä ja mitkä Amyn tai Colinin. Yhden hyllyn päässä, puista kirjatukea vasten (johon on veistetty lehmän sarvet), on kolme reseptikirjaa aseteltuna limittäin.

"Keititkö kahvia?", aamunkäheä ääni havahduttaa Harperin ajatukset reseptikirjasta, jota hän on jäänyt tutkimaan. Cooper venyttelee käsiään ovenkarmia vasten niin, että valkoinen t-paita hieman nousee, ja ottaa sitten tarvittavat astiat ja välineet kaapeista samalla kun hyräilee katkonaisesti lempikappalettaan.

"Joo, saattoi tulla taas aika vahvaa. Onko nää sun äidin kirjottamia?" hän viittaa katsellaan edessään pöydällä lepäävään kirjaan, jonka kulmat ovat alkaneet repsottaa, mutta joita on kauniisti paikkailtu puuvillapintaisella askarteluteipillä.

Cooper kaataa kupillisen kahvia ja istahtaa aamupalansa kanssa pöydän ääreen, mutta joutuu vielä toppuuttelemaan kahvihammastaan, kun kuppi höyryää vielä liian kuumana. "Se on keränny noita reseptejä ties kuinka pitkään. Osa niistä on mun mummin peruja. Isällä taas oma pihvikirja on sen omassa päässä, mikä tuntuu olevan vieläkin vaalitumpi sukusalaisuus kuin tuo äidin kirja."

"Uskon sen. Mietin, että pitäiskö leipoa kakku Yumille ja Kansasille? Täällä on tällainen sitruunakakun ohje. Lupaan olla ottamatta talteen kuvaa sun äidin salaisista resepteistä", Harper sinetöi sormellaan huulensa ja katsoo kysyvästi pojan suuntaan.

Jokin saa Cooperin köhimään. Ehkä sillä on mennyt paahtoleivänmuru väärään kurkkuun. "Onks se se sama ohje missä siihen tulee basilikaa?"

"Näköjään on", Harper vastaa katse kiinni ainesosaluettelossa.

"Öööääh, joo no, älä tee sitä ainakaan. Mä luulen, että keski-ikäisillä on jotenkin heikentyny makuaisti, koska siinä kakussa ei ihan oikeasti maistu mikään muu kuin se basilika. Ihan tosi outo kakkumaku mun mielestä. Yhh. Älä kerro äidille, että sanoin noin."

Harper nyrpistää nenäänsä sen näköisenä, että basilikakakku ei kuulosta hänenkään mielestä kovin houkuttelevalta. Onneksi kakkureseptit eivät kirjasta ihan heti ole loppumassa. "Ehkä ihan perus mansikkakakku sitten."

"Mä luulen, että tuolta kaapeista löytyy kaikki mitä tarviit siihen", Cooper toteaa rauhallisesti ja ryystää lopulta sopivasti jäähtynyttä kahviaan. "Mun pitää lähteä huoltamaan kaivon vesipumppu tai ainakin ihmettelemään miksei se toimi kunnolla. Jos siellä on vaikka joku rotta jumissa..." hän jatkaa.

"Eeeewww!!"

Saatuaan syödyksi Cooper vie astiat tiskipöydälle ja katselee kun Harper alkaa etsiä kaappien perukoilta kakkuvuokaa ja vispilää. "Haluutko, että vien sen sun eilisen kultahipun Burkelle samalla kun käyn kaupungilla?"

"Äh, mitä turhaan. Se on niin pieni, ettei maksa vaivaa. Viedään se sitten kun on isompi saalis kerralla sen arvioitavaksi."



Taikinan tekeminen sujuu ilman suurempia ongelmia, siitäkin huolimatta, että vaniljasokeria ei ole ja Harper päättää korvata sen lisäämällä tavallisen sokerin määrää reilusti. Hän laittaa taikinan uuniin paistumaan ja ryhtyy valmistamaan täytettä, mikä osoittautuu yllättävän hankalaksi, sillä keskeytyksiä tulee jatkuvasti.

Puhelin soi ja sen lisäksi Harperilla on tarve tarkistaa viiden minuutin välein, ettei kakkupohja pala uunissa pohjaan.

Tietää melkein jo katsomattakin kuka soittaja on, sillä äiti ja isä ovat vuorotellen soitelleet vähintään kerran päivässä.  He ovat kuulostaneet ihan tyytyväisiltä, kun Harper on käynyt tunnollisesti töissä, lähettänyt kuvia kotitekoisista ruuista (kuvan ulkopuolelle oli hyvä jättää ne osat, jotka olivat kärähtäneet) noutoruuan sijaan ja osoittanut näin olevansa luottamuksen arvoinen. Siitä hyvästä hän on saanut aina pari päivää kerrallaan lisää armonaikaa, vaikka hänestä alkaakin pikkuhiljaa tuntumaan siltä, etteivät äiti ja isä kohta enää usko Cooperin vanhempien palaavan koskaan kotiin. Harper on antanut heidän paluuajankohdastaan vain epämääräisiä käsitteitä, jotka tuntuvat venyvän joka päivä vain pidemmälle ja pidemmälle. Vaikka eiköhän äidillä ja isällä on oikein kivaa kotona välillä ilman Harperiakin, koska eivät ole vielä tulleet hakemaan tyttöä kotiin.

"Onko toi sätkövatkaimen ääni?" äiti ihmettelee linjan toisessa päässä sen jälkeen kun on kertonut edellisen asiakkaansa, Sofia Millanin, elämän tuoreimmat käänteet. "Leivotko sä jotain?"

Jos hän kertoo leipovansa kakkua, äiti kysyy varmasti että onko heillä juhlat ja jos hän sanoo että on, äiti kyllä laskee yksi plus yksi yhteen ja tietää heidän ryyppäävän. Joten hän päättää olla kertomatta kakusta.

"Kunhan vain... smoothieta sekoitan."

"Oi, onpa kiva idea! Voisin hakea itsekin smoothien tauolla Ground Up Cafésta. Ai niin hei, huomasin, että sulta oli jääny kotiin sun meikkipussi, haluutko että tuun tuomaan sen illemmalla?"

Puhelin on lipsahtaa korvalta suoraan kermavaahtoon. Älä nyt saakeli tule käymään täällä tänään.

"En tarvii sitä!"
"Kai nyt vähän pitää laittaa ripsaria silmäkulmiin?"
"Ei tarvii, oikeesti, pärjään hyvin ilmankin."
"Huulikiiltoa edes?"
"Noup."
"No mä nyt vaan tässä yritän sanoa, ettää mulla on kyllä vähän ikävä jo sua, Harper, mitä jos tulisitte joku päivä käymään kotona? Vaikka kahvilla?"

Keittiönikkunaan ilmestyy yhtäkkiä Cooperin pää. "Tarvitsetko apua?" ääni kuuluu vaimeana lasin lävitse.

"En, ei hätää! Tää on ihan hallussa!" Harper vastaa mykistäen puhelimen rintaansa vasten, vaikka kermavaahto ei näytä yhtään siltä miltä sen olettaisi näyttävän ja apu olisi enemmän kuin tarpeen.

"- tai mennään vaikka ulos syömään porukalla", äiti jatkaa, kun puhelin on taas korvalla. Harper kuulee, kuinka ovi käy ja askeleet käyvät kohti keittiötä.
"Joo, kuulostaa ihan kivalta. Mun smoothie alkaa nyt olemaan valmis, niin käyn nyt sen kimppuun. Soitellaan huomenna taas?"
"Soitellaan huomenna. Laita mulle kuva sit siitä smoothiesta, niin saan vähän motivaatiota jatkaa tauolle saakka!"

Harper laskee puhelimen ja kermavaahtokulhon pöydälle, ja katselee Cooperia, joka on astellut kengät jalassa keittiöön ja nojailee huolettomasti keittiönkaappeihin. Sitten hän muistaa mitä Cooper kertoi aikaisemmin siitä vesipumppuun jumahtaneesta rotasta ja tekee mieli kysyä saiko hän homman hoidetuksi, mutta toisaalta taas hän ei halua kuulla vastaustakaan jos siihen liittyy rottia millään tavalla, joten hän painaa sähkövatkaimen takaisin päälle ja kokeilee, josko se lähtisi paremmin kuohkeutumaan kun vekottimen säätää täysille.

Se onkin sitten oikea turbovaihde ja kermavaahdon pisaroita sinkoilee kattoa myöden.

"Ehtisin oikeesti auttaa hetken aikaa, ennen kuin käyn hoitamassa yhen jutun iltaa varten", poika sanoo hyväntuulisesti ja pyyhkii käsivarsilleen eksyneitä kermapisaroita.

Kulhossa pyörivällä kermavaahdolla on kyllä joku ongelma, mutta se on nyt mitä on, eikä se näköjään ainakaan vatkaamalla enää paremmaksi muutu. Tuskin koostumus ainakaan makuun vaikuttaa. "Pärjään kyllä. Kerro mulle, mikä se juttu on mikä sun pitää hoitaa?"

Cooper tarttuu sätkövatkainta pitelevään käteen ja painaa laitteen sammuksiin.

 "Anna mä autan", hän sanoo painokkaasti sivuuttaen kysymyksen kokonaan. Sitten hän kumartuu lähemmäs ja pyyhkäisee lempeästi kermavaahtoa Harperin nenänpäästä. Harper yrittää väistellä, koska hän luulee pojan yrittävän työntää sormia tämän nenään tai jotain muuta kepposta.

"Pysy nyt paikallas hetki", hän virnistää ja saa lopulta pyyhittyä kermavaahdon Harperin kasvoilta. "Sano, mitä mä voin tehä."

Kakkupohja valmistuu uunista kreivin aikaan. Se jäähtyy nopeasti tiskipöydällä ja pian sen pinnalle levitetään lässähtänyt kermavaahto mansikoineen.

"Haluutko koristella?"
"Aika paljon sä luotat mun taiteelliseen silmään."
"Sä halusit auttaa!"

Mikä tahansa koristelu on varmasti parempi kuin Harperin tekemä, sillä hänellä ei ole yhtään taiteellista silmää. Lukuaineita hän voi päntätä niin paljon kuin haluaa ja pärjätä niissä, mutta kuvaamataito on kyllä sellainen asia, että se joko on ihmisellä veressä tai sitten sitä ei ole. Tekniikan voi kuka tahansa opetella, mutta luovuus tulee sisältäpäin. Se on aina ollut Harperin kompastuskivi koulussa. Häpeäpilkku hyvien arvosanojen välissä.

Joten hän ei ole ollenkaan pahoillaan jäätyään koristelusta paitsi ja katselee tapahtumaa mieluummin vierestä.

"Valmis!" Cooper julistaa hetken päästä ja nuolaisee sormenpäätään. "Hitto että tästä tuli komea."

Sympaattinen voisi olla ehkä se sanavalinta mitä Harper siitä ennemminki käyttäisi, vaikka ei hänellä ole kyllä varaa valittaakaan.

Cooper on piirtänyt sormellaan kakun kermapintaan erikokoisia ja varsin epäsymmetrisiä ehkä - öö - kolmioita (jotka kauempaa katsottuna ovat kuitenkin selvästi tunnistettavissa sydämiksi) ja pari aaltoilevaa koristeviivaa, ja asetellut mansikoita jonoon kiertämään kakun reunoja pitkin. Jokainen mansikka on huolellisesti aseteltu paikalleen, niiden välissä on noin viiden sentin välit, joihin ehkä olisi mahtunut vielä lisää mansikoita, mutta mistä Harper ei aio ääneen sanoa koska hänen näkemykseensä nyt ei kannata tässä asiassa luottaa pätkääkään. Mansikkajonosta tulee vähän mieleen sellainen elefanttien lauma, jotka tallustavat samaan suuntaan toisiaan hännästä pidellen. Nekin ovat sympaattisia.

"Se on hieno", Harper kehuu ja kiertää kätensä pojan käsivarren ympärille. "Pitäskö tätä vähän maistaa ennen kuin tarjoaa muille?" Harper jatkaa kaivaen vetolaatikosta yhden haarukan.

"Jos me vähän maistetaan tuolta takareunasta niin kukaan ei ehkä huomaa..."

Harper leikkaa haarukallaan pienen palan kakkua. Hän kääntää haarukkaa sulavalla liikkeellä kädessään ja ojentaa sen Cooperille.

Pojan ilme on erikoinen, joten Harper nappaa kiireesti toisen haarukallisen kakkua ja laittaa sen suuhunsa. Makusteltuaan sitä hetken he kääntyvät molemmat katsomaan toisiaan. Cooper näyttää melkein siltä, ettei saa kakkupalaa alas kurkustaan.

Mutta sitten hän alkaakin hymyillä saatuaan ensin juksattua, että kakku olisi pahanmakuinen.

Harper hymähtää. "Onks sun vanhemmilla täällä mitään viinakaappia?"

Cooper Miller, Mikael Aikio, Yumi Cho, Kansas Bond, Brandy Flores, Ethan Reyes and Hayley Wilburn tykkäävät tästä viestistä

Cooper Miller
Cooper Miller
Suoritetut merkit : 0 - Prologue 23tyhj120 - Prologue 23merk140 - Prologue 2023me110 - Prologue 23merk17 0 - Prologue 23merk190 - Prologue 23merk200 - Prologue 24chic120 - Prologue 24prom130 - Prologue Summer11

0 - Prologue Empty Mercy

Pe 21 Kesä 2024 - 2:55
MERCY
Somewhere in the afternoon @ Walmart


Walmartin parkkipaikka oli pahaenteisen täynnä. Vartin pyörimisen jälkeen onnistuimme livahtamaan juuri vapautuneeseen ruutuun ja vilkaisin pelkääjän paikalla istuvaa Mikaelia, joka ilmeestä päätellen odotti ruuhkaista kauppareissua yhtä suurella innolla kuin itsekin.

“Okei, ei kun menoksi”, Brandy sanoi. Se oli jo klikannut turvavyön auki ja näytti pienesti tönivän vieressä istuvaa Valeriaa, jotta se pistäisi vauhtia autosta poistumiseen. “Meidän kannattaa aloittaa servieteistä, ne ovat melko lähellä sisäänkäyntiä.”

“Servieteistä...”, mä mumisin ja vilkaisin Mikaelia uudestaan. Se pudisteli melkein huomaamattomasti päätään ennen kuin nousi autosta ulos.

Valeria, Brandy ja Harper olivat laatineet tarkan ja kattavan listan, mitä bileisiin tulisi ostaa. Tytöt kulkivat edellä kaupan ovia kohti ja mä ja Mikael laahustimme perässä, mä auton avaimia pyöritellen ja Mikael katsellen taivaalla leijailevia pilviä.

“Serviettejä?” Mikael kysyi, kun oli varmaa, että Brandy ja muut olivat kuuloetäisyyden ulottumattomissa.

“Joo, en ymmärrä”, sihahdin matalalla äänellä. “Miksei me voida käyttää ihan tavallista talouspaperia?”

“Näitkö, miten pitkä se lista oli? Me ei todellakaan selvitä tuolta ulos tunnissa. Hyvä jos kahdessa.”

“Toivottavasti Brandylla on pätäkkää. Meinaan, mä joudun vararikkoon, jos joudun kustantamaan kaiken!”

Walmartin massiivinen valokyltti kohosi uhkaavana meidän edessämme. Tytöt olivat hävinneet jo ovista sisälle, ja me katsottiin Mikaelin kanssa toisiamme. Melkein teki mieli ottaa kädestä kiinni.

“See you on the other side”, huokaisin lannistuneesti.



8BEEb7P.jpegValerian työntämä ostoskärry ei pysynyt tyhjänä kauaa. Brandy ja Harper kävivät ostoslistaansa läpi tehokkaasti ja tavara toisensa jälkeen löysi tiensä kärryyn, jonka toinen etupyörä piti valittavan kirskuvaa ääntä sen rullatessa pitkin Walmartin loputtomia käytäviä.

Mikael oli napannut itselleen limupullon, jota se pyöritteli käsissään, kun Valeria kaarsi hyllyväliin, jonka yläpuolella luki RUOAN SÄILYTYSASTIAT JA -VÄLINEET.

“Voinkohan avata tän jo, jos maksan tän kuitenkin kassalla? Kuolen janoon”, se mutisi ja katsahti muhun. Kohautin olkiani ja vilkaisin ympärilleni.

“Voit varmaan. Jos tulee noottia, puhut vaan suomea ja sanot että olet turisti tai jotain.”

Mikael tuijotti mua hetken ilmeettömästi, mutta kieritti sitten pullon korkin auki. Sihahdus kantautui myös Brandyn korviin, ja sen yllättyneet kasvot ilmaantuivat esiin jostakin jääpalamuottien ja kertakäyttöhaarukoiden kirjoman hyllynpäädyn takaa.

“Mitä! Joko täällä korkataan!” se huudahti ja nostin nopeasti sormen huulilleni ja hyssytin sitä olemaan hiljempaa.

“Ei!” kiirehdin sanomaan. “Mikael vaan kuolee janoon, kun te tyhjennätte koko Walmartin!”

Ilmeisesti onnistuin valitsemaan sanani väärin, sillä Brandy suoristautui ja samalla se tuntui kasvavan pituutta musta ohi ainakin kymmenen senttiä, vaikka tosiasiassa se oli mua lyhyempi. Se kuitenkin otti sen verran vaikuttavan asennon, että arvasin, että jonkinlaista verbaalista satikutia oli luvassa.

Excuse me”, Brandy rykäisi ja veti kädet lanteilleen. “Kuinka monet kotibileet sä olitkaan järjestänyt, Cooper?”

“Öh - en yksiäkään?” sanoin ja Brandy kohotti tietäväisesti kulmiaan ja hymyili maireasti.

“Exactly”, se sanoi ja taputti käsiään, aivan kuin olisin juuri ratkaissut suuren mysteerin. “Siksi, arvon ystävä, mä olen ottanut ohjat käsiini! Mä oikeastaan ansaitsisin korvauksen tästä hyvästä, mutta onneksesi mä oonkin armelias, enkä pyydä tästä yhtään mitään. Tää olkoon ystävän palvelus, you know? Trust me, näistä tulee vuosisadan synttärit, ja tän jälkeen Kansas ja Yumi on sulle ikuisesti kiitollisia.”

Brandy lähetti mulle vielä lentosuukon, ennen kuin kääntyi kiharapehko heilahtaen ja marssi hyllyrivien uumeniin. Mä katsoin Mikaelia, joka joi jotenkin todella vaikean näköisesti limuaan ja kävi selkeästi jonkinlaista sisäistä kamppailua.

“Mä voisin maksaa korvauksia Brandylle siitä hyvästä, ettei meidän tarvitsisi kärsiä täällä puolta elämää”, mä nurisin. “Jos olisin löytänyt edes pienen kultahipun eilen kun käytiin Harperin kanssa iltaretkellä, olisin jo tyrkännyt sen Brandyn kouraan.”

“Ei se mitään”, Mikael sanoi lopulta, kun oli saanut nielaistua limun alas. “Mä uskon kyllä.”

Hyllyjen välistä kuului kikatusta. Me vilkaistiin Mikaelin kanssa toisiamme, ennen kuin uskaltauduimme kurkistamaan, mitä tapahtui.

Peniksenmuotoiset jääpalamuotit olivat sen verran liikaa, että yksissä tuumin, omaa mielenterveyttämme varjellaksemme, me päätettiin Mikaelin kanssa lähteä odottamaan tyttöjä kaupan ulkopuolelle.



Se, että autoon vielä mahtui viisi ihmistä sen jälkeen, kun kaikki ostoskassit oli tungettu kyytiin, oli pieni ihme. Valeria istui Harperin sylissä takapenkillä ja Brandy oli puoliksi keskikonsolin päällä ja antoi jatkuvasti ajo-ohjeita, vaikka huristelimme edelleen tutussa ja turvallisessa Wilmingtonissa.

“Brandy”, ärähdin jossain välissä, kun kyllästyin blondin jatkuvaan neuvomiseen, “Kumpi tätä autoa ajaa? Minä vai sinä?”

“Kiva kun kysyit”, Brandy vastasi ja mutristi huuliaan. “Mä hyppään mieluusti rattiin.”

“Et tasan hyppää”, sanoin matkien Brandyn sokerista puhetyyliä. “Sä voit vapaasti organisoida ne bileet servietteineen päivineen, tehdä penisjääpaladrinkkejä ja mitä haluat, mutta jumalauta, meidän isän chevroletiin sä et kyllä koske.”

Mikael päästi pienen äännähdyksen, jonka olisi ehkä voinut tulkita naurahdukseksi, mutta en ehtinyt tutkia asiaa enempää ennenkuin Brandy oli jo tökännyt sormensa mun korvaan - eikä minkä tahansa sormen, vaan...

Wet willy!”

“Ugh, Brandy! That’s gross!”

Oli vaikea keskittyä ajamiseen, kun kyydissä oli sellainen määrä vahvaa naisenergiaa. Onneksi keskustelu kääntyi nopeasti muihin puheenaiheisiin - tai niin mä ainakin ajattelin, kunnes kunnolla tajusin, mistä tällä kertaa oli kyse.

“Cooperin isällä on vaan arvoviskejä”, Harper sanoi Brandylle. “Viinakaappi oli suojattu paremmin kuin asekaappi.”

“Tietenkin”, Brandy huokaisi. “Eli seuraava ja tärkein kysymys on: mistä me saadaan viinaa täksi illaksi?”

Oli hetken aikaa hiljaista.

“Ethan”, pääsi lopulta Mikaelin huulilta.

Harper MacDonald, Mikael Aikio, Yumi Cho, Kansas Bond, Brandy Flores, Ethan Reyes and Hayley Wilburn tykkäävät tästä viestistä

Ethan Reyes
Ethan Reyes
Suoritetut merkit : 0 - Prologue 23tyhj120 - Prologue 23merk230 - Prologue 23merk20 0 - Prologue 24murd100 - Prologue Summer11

0 - Prologue Empty The Delivery Guy

La 22 Kesä 2024 - 18:41
The Delivery Guy

”What now?”
”You heard. She’s trying to go to work. With a baby she delivered very recently”, Jude artikuloi minulle puhelimeen.
”Is she stupid or what?” tiedustelin vielä varmuuden vuoksi.
”It’s not funny”, Jude väitti.
”I always knew she was insane… Just try to stop her, okay?” tuumasin ottaen samalla lippiksen päästäni, haroen hiuksiani ja työntäen sitten lakin takaisin syvälle päähäni vain ottaakseni sen heti taas pois. ”Just a quick question — what the actual fuck?”
”Let me just ask her that”, Jude letkautti sen kuuloisena, että sillä oli kädet muutenkin ihan tarpeeksi täynnä Yevan ja vauvan kanssa linjan toisessa päässä.
”I sure could use some help with the stable, but not from her. You can handle her better than I do. Don’t let her go anywhere, and keep her far from the farm.”
”I’ll try my best”, Jude totesi kuulostaen siltä, että haluaisi jo lopettaa puhelun ja mennä paimentamaan tuoretta äitiä.

Sen pelastukseksi linjoille pyrkikin juuri silloin joku muu.
”Cooper is calling me”, huomasin. ”Gotta go. I’ll talk to you soon.”

Siirtyessäni puhelusta toiseen toivoin sormet ja varpaat ristissä, ettei siellä ollut seuraava kaaos jonossa ratkottavaksi. Yleensä oli, kun nuoret soittelivat minulle.

”Hello, could you by any means get us something to drink?” kuului kohtelias tervehdys.
”And what is the occasion?” tiedustelin samaan herrasmiesmäiseen sävyyn.
”We are planning a birthday party for Kansas and Yumi”, kuului Mikaelin ääni: olin näköjään kaijutinpuhelussa.
”So y’all want me to get booze? With Kansas being involved?”
”Yes”, Cooper vahvisti säilyttäen hovimestariin verrattavan korrektiuden puheessaan.
”Alright”, huokasiin. ”I guess it’s better to get you something somewhat safe to consume instead of letting you guys drink just about anything you can get your hands on.”
”I very much agree”, Cooper totesi voitonriemuisena luopumatta kuitenkaan kokonaan hovimestarin roolistaan.
”I’ll see what I got”, mutisin puhelimeen avatessani viinakaapin ovea.

Siellä oli jotain Bettyn tai jopa Marionin aikaisia pulloja, joista hankkiutuisin kyllä mielelläni eroon. Kai minä voisin yhden omista viskeistänikin antaa Kansasille syntymäpäivälahjaksi. Mitähän Yumi joisi? Täytyisi ehkä käydä hankkimassa lisäksi jotain muutakin kuin Marionin ikivanhaa cherryä.

”Thank you for your co-operation. You will not regret this”, Cooper sanoi arvokkaasti.
”I’m not so sure about that…”
”Yeah, thanks Ethan”, Mikael huikkaili jostain taustalta.
”This is the only way to make sure none of you will die from alchohol poisoning”, vastasin lastaten turvallisimmiksi näkemiäni juomia ulos kaapista. ”None of you are allowed to get in trouble tonight, do you understand?”
”You can drop them by if it’s any help seeing us on our best behavior”, Cooper lohdutti.
”I might just do that.”

Harper MacDonald, Cooper Miller, Mikael Aikio, Yumi Cho, Kansas Bond and Hayley Wilburn tykkäävät tästä viestistä

Statler Widmore
Statler Widmore

0 - Prologue Empty Vs: 0 - Prologue

La 22 Kesä 2024 - 20:34
Gardening Secrets
@ Twin Falls Farm


Helkutin helkutti. Laastari vai lääkäriin? Kuinka paljon tulee verta?

Aikaa on helvetisti liian vähän sheivaamiseen mikä tietää aina vahinkoviiltoja, mutta koska kolmospesälle etenemisen mahdollisuus on aina tällaisissa tilanteissa olemassa, on viidakko siistittävä vaikka aikaa lähtöön olisi tarkalleen noin 16 minuuttia. Niin kauan kestää pimeällä taksilla saapua toiselta keikalta tänne, mutta uskon että sillä menee tosiasiassa puolet kauemmin, sillä kyytini on ensin pysähtynyt Wendy'sin autokaistalle ja sen jälkeen se pieni kaara siinä kartassa alkanut edetä sivuluisussa aivan päinvastaiseen suuntaan. Välillä se teleporttaa koko rotiskon jonnekin toiseen ulottuvuuteen, katoaa ja sitten taas ilmestyy Fairview Avenuelle kuin ei olisi mitään maailmojenvälistä aikamatkaa koskaan tehnytkään.

En edes halua tietää millainen Apollo 13 sieltä oikein saapuu minua (nyt 15 minuutin päästä) hakemaan. Toisaalta sama kai se on kunhan perille pääsee, mutta alan kuitenkin taas epäröimään, sillä ei Apollo kolmetoistakaan koskaan päässyt vaan se räjähti matkalla kuuhun. Näin ollen merkit viittaavat siihen, että minunkin kyytini keskustaan tulee posahtamaan valtavaksi liekkimereksi ja palan karrelle, ja joudun päättämään maallisen vaellukseni ennenaikojani.

Peruutan Lyftin ja maksan siis turhasta aloitusmaksun, eli $8. Niin pieni henkeni hinta ei ole.

Olen venyttänyt itseni taas aivan kamasutramaisiin asentoihin kylppärissä, enkä enää kiirehdi. Kirjoitan viestin TOTA NOIN NIIN ITSEASIASSA OISITKO PÄÄSSY HAKEMAAN MEIKÄLÄISEN, OSOITE ON 482 LITTLE JEEP RD, THANKS ja sen jälkeen sheivaan kaikessa rauhassa alakertaani varoen tekemästä taas yhtäkään uutta vertavuotavaa haavaa, jonka tyrehdyttämiseen minulla ei sentään ole aikaa, vaikka aikaa onkin enemmän kuin hetki takaperin.

Monen minuutin ajan ainoa asia mitä kuulen, on kaakelipinnoilla kaikuva tasainen woosh-woosh, kunnes kuulen puhelimen soivan (ei minun, minä en olisi keksinyt laittaa soittoäänekseni Mission Impossiblen tunnusmusiikkia) ja sen jälkeen joku laskeutuu rivakasti portaita. Luultavasti kämppikseni, joka on lähdössä taas hoitamaan jotain tappelukerhohommia. Sen soittoäänestä innostuneena vaihdan itsekin puhelimeeni Nalle Puhin tunnusmusiikin, koska mäkin oon se kaveri, jonka kanssa kukaan ei ehkä lähtisi älylliseen väittelyyn, mutta jonka seurassa on ihan jees olla. Plus ollaan yhtä karvaisiakin.

Työnnän alakerran kylpyhuoneen ovea auki toisella jalalla. "Ootko sä menossa johonkin?" kailotan pää kyyryssä ja kysymys tuntuu jäävän kaikumaan ikuisiksi ajoiksi.

Ethan on ihan siinä rajalla, että voiko se ees katsoa muhun päin nolostumatta, joten hän vain nyökkää katse katonpieliä nuollen. Ihan kuin mua kiinnostais kuinka paljon Ethan tästä showsta näkee vai näkeekö mitään. En jotenkin usko, että se ainakaan innostuisi vaikka katsoisikin puhuteltavaa päin.

Mies älähtää jotain joon tapaista ja yrittää esittää, ettei olisi juuri vilkaissut kylpyhuoneeseen. Kyllä minä sen näin, vaikka katsekontaktimme tapahtuikin jalkojeni välistä.

"Good", vastaan ja suoristan itseni. "Heitä mut kaupunkiin kun oot kerran lähössä liikkeelle. Sierrasta tuli jotkut nesteet pihalle viime viikolla ja se on pitäny ihmeellistä ääntä siitä lähtien..."

Vedän jo housuja jalkaan siinä toivossa, että Ethan on menossa samaan suuntaan. Lähettämääni viestiin on tullut niin epämääräinen vastaus, etten laske enää mitään sen varaan. Odotellessani Ethanin avaavan suunsa, ehdin avata kolme päivää päässäni muhineen nutturan ja pöyhiä vähän luonnonkiharoita oikeaan suuntaan.

"Mulla on... vähän niinku treffit, I guess" ilmoitan peilikuvalleni, mutta kyllä Ethankin sen kuulee. En ajattele että Ethania kiinnostaisi sellaiset asiat. Treffit toki varmaankin, mutta eivät minun. Mietin monesti, että mihin ne sen kaikki naiset ovat kadonneet, jotka täällä pyörivät silloin kun tänne tulin. Se toinen varsinkin, sitä mietin usein.

Uskon, että Ethan on nyt saavuttanut sellaisen zen-tilan, jossa se on tullut lopputulemaan missä deittailu on turhaa koska sellaista ei kannata pakottaa. Eihän se paskakaan tule jos pinnistää eikä oikeasti ole hätä. Ethanilla ei ole nyt paskahätä. Sanon sen myös Ethanille, että kyllä se paska sieltä sitten tulee kun on se aika että älä huoli - vittu, suu käy taas nopeampaa kuin järki ja unohdan kertoa kokonaan kontekstin letkautukselleni. Samapa se, tottahan se on kumminpäin sitä tahtoo ikinä katsoakaan.

Joka tapauksessa Ethan on nyt sutinanpuutoksessaan keksinyt uuden ajanvietteen, nimittäin erakoitumisen. Se sanoo, että sillä on oikein syvällinen suhde Netflixin ja talikon kanssa. Se on tietty vähän surullista ja nyt menin vielä kaivamaan puukkoa haavassa omilla treffeilläni.

Astun ulos kylppäristä, Ethan pyllistelee mummon vanhalla viinakaapilla, kaivaa sieltä jonkun viskin ja ehkä toisenkin, ja mun tekee sitä vielä enemmän sääliksi kuin äsken.

Auton avaimet kilahtavat sen käsissä ja se on lähdön merkki.

"Meinaaks toi siis, että sä heität mut...?" mä kysyn epäilevästi kädet pusakan taskuissa ja mietin, voiko tähänkään kuskiin luottaa kun se on tuossa mielentilassa.

"Jos haluut kyydin, niin autoon, nyt."

Jepjep, selväselvä. Lähdemme kohti Ethanin autoa ja pidän kokoajan sivusilmällä huolta niistä Ethanin mukaan ottamista pulloista. Ne löytävät paikkansa keskikonsolista, josta niitä on tietenkin helppo naukkailla sillä kädellä, joka ei pitele ratista.

"Heitetään lenkki Tumbleweed Valleyn kautta ensin", Ethan toteaa rauhallisella äänellä, eikä katso muhun päinkään. Musta tuntuu, että se on vähän kireällä tuulella.

Me ajetaan sen tappeluringin ohitse. Se alkaa näyttää aika valmiilta, tatami vaan puuttuu. Toistaiseksi siinä on ollut aika hiljaista, mikä on hyvä. "Mä en oikeastaan keksi yhtäkään hyvää selitystä miksi me heitetään lenkki sen lehmätasavaltion läpi, joten pliis - valaise mua vähän. Koska, I mean, me saatetaan tuoksua vähän lehmältä sen jälkeen... Ja mä oon tosiaan siis niinku menossa sinne treffeille. Mut jos se tuntuu susta pahalta, niin..."

"Miks ihmeessä se tuntuis musta pahalta?"

"Okei! Okei. Se ei tunnu susta pahalta. Asia kuitti."

Ajomatka on jotenkin kiusallinen kun kumpikaan ei puhu mitään eikä kumpikaan osaa tai kehtaa edes laulaa radiossa soivien kappaleiden tahtiin. Muistan sentään jossain vaiheessa viestittää Rubylle, jonka kanssa olen menossa pelaamaan minigolfia keskustaan, että sainkin kyydin. Ruby vastaa siihen hymynaamalla ja sanoo, että sepä kiva, ei hän ehtinyt vielä lähteäkään. Kysyn, että mitä hän tekee ja hän sanoo, että hoitaa puutarhaa, mikä on kiva, koska rikkaruohottomat polut ovat tietenkin parhaita.

"Sä et tavallaan vastannu mun kysymykseen", mä sanon ja yritän vähän hymyillä Ethanille. Eli vedän naaman sellaiselle mutrulle, mikä kyynelien kanssa menisi aivan hyvin itkustakin.

Ethan katselee vuoronperään etu- ja sivuikkunasta, mutta ei se ainakaan etsi mitään, koska näissä pelloissa ei ole mitään nähtävää. Hän kokeilee toisella kädellään viinapulloja. "Sä voisit oikeastaan odottaa autossa kun päästään perille."

Cooper Miller, Mikael Aikio, Yumi Cho, Kansas Bond, Brandy Flores, Ethan Reyes and Hayley Wilburn tykkäävät tästä viestistä

Kansas Bond
Kansas Bond
Suoritetut merkit : 0 - Prologue 23tyhj120 - Prologue 2023me110 - Prologue 23merk170 - Prologue 23merk210 - Prologue 23merk200 - Prologue 24knew100 - Prologue Merkki100 - Prologue 24prom140 - Prologue Summer11

0 - Prologue Empty Vs: 0 - Prologue

Su 23 Kesä 2024 - 21:20
Calm Before the Party


Saturday, 22nd of June 2024
At around 5PM, somewhere near-ish Mores Creek, Wilmington, ID


"I can't believe Harper and Cooper both have found gold here", Yumi narisi istuessaan joen penkereellä.

Tyttö piirteli verkkaisesti virtaavan veden pintaan pieniä koukeroita.

Mä viskasin isäni mulle lahjoittaman (lue: se tunki sen mun käteen) nahkaisen repun rantahietikkoon ja kurotin käteni korkealle kohti taivasta.
Siitä repusta ei uskoisi, että se painoi ihan saatanasti.

"That's the thing though - they weren't here", huomautin tytölle, joka nyt työnsi kätensä pinnan alle ja noukki yksittäisiä, hieman isompia pikkukiviä nyrkkinsä sisään.

"This place is pretty much left untouched", jatkoin ja kierrätin katsettani ympäristössä.

Joentörmälle tuova polku oli rehevöitynyt käytännössä umpeen.
Mun sääret olivat täynnä pieniä ja vähän isompia punaisia juovia kaiken maailman salixien ja kumppaneiden jäljiltä.
Näin jälkeenpäin ajateltuna, shortsit eivät ehkä olleet se kaikkein järkevin housuvalinta.

"So.. what exactly are we doing?", Yumi kysyi kohottaessaan katseensa auringonvalossa kimaltelevasta vedestä muhun.
"Taking a pan and just… swoosh swoosh swoosh?" tyttö ehdotti, demonstroiden huljutteluliikettä kuvitteellisella vaskoolilla.

"Don't ask me, I have no idea", naurahdin ja kumarruin aiemmin hylkäämäni repun puoleen, kaivaen sen uumenista kaksi laakeaa metalliastiaa ja pienen, siis todella pienen, kylmälaukun.
Kylmälaukusta nappasin itselleni uudelleentäytetyn mehupullon ja Yumille vaaleansinisen RedBullin.

Yumi otti vaalean tölkin kiittäen käteensä ja korkkasi sen.

"Why do I feel like we're not gonna do anything", tyttö myönsi hymähtäen huvittuneena ja otti hörpyn juomastaan.

"Puhu vain omasta puolestas", tokaisin ja asetin juomani kivenpieleen varjoon.
"Senkin vanhus", virnistin ja polkaisin lenkkarit ja sukat jalastani, loikaten pikkuhiljaa sanani rekisteröivän Yumin raivon alta pakoon jokeen.

"Still younger than you!" Yumi lällätti ja näytti kieltään.

"For now", ilkuin takaisin ja katsoin vuoroin käteeni tarttunutta vaskoolia, vettä, vaskoolia ja taas vettä.
"Miten näitä kuuluisi oikeastaan edes operoida?"

Yumi laski tölkkinsä maahan, nielaisi ottamansa ilmeisesti isonkin kulauksen ja ojensi molemmat kätensä nyrkissä eteen.
"Swoosh swoosh swoosh", se toisti, heilutellen käsiään vaakatasossa edestakaisin.
Tytön silmät tuikkivat, kun se epäonnistuneen naurunpidätysyrityksensä päätteeksi heilahti kaksinkerroin nauramaan.
"Or something like that", se totesi ja sipaisi muutaman nutturalta karanneen hiussuortuvan korvansa taakse.

"No, kokeillaan", tuumasin ja upotin metallipannun kulmassa veteen, havitellen siihen hiekkaa ja kiviä joen pohjasta.
"Ei tästä tule lasta eikä paskaa", mutisin yrittäessäni huljutella hiekkaa ja vettä pannusta pois, kaatamatta kuitenkaan kaikkea kerralla.

Kuten vähän aavistelinkin, ei yrityksestäni tullut yhtään mitään - ensimmäinen kullanhuuhtelukertani ikinä loppui lievään vitutukseen sekä märkään ja hiekkaiseen paitaan ja housujen etumukseen vain huimat 16 sekuntia aloittamisen jälkeen.

"Anna kun minä näytän", Yumi ilmoitti pontevana, riisui kenkänsä ja sukkansa ja kahlasi mun seuraksi siihen yllättävän lämpimään veteen.

Ojensin vaskoolin tytölle naama neutraalilla norsuntoosalla odottaen, että sen huljuttelut päättyisivät samalla tavalla.

Vaan EI.
EI, kun sen piti mennä ja oikeasti ONNISTUA siinä.
WHY IS WORLD SO UNFAIR?!

"I hate you, you know that?" kerroin, toinen käsi leväten lantiollani.

"Love you too", Yumi hymyili, vilkaisi mua, palautti katseensa pannuun ja pysäytti käsiensä liikkeen.
"Ei voi olla.." se henkäisi, harppoi ne pari metriä rantaan ja laski vaskoolin hiekalle, ryhtyen kaivelemaan metalliastian pohjalle jäänyttä hiekkaa.
"Kansas! Kansas, is this gold?" tyttö kysyi aidosti innostuneena, näyttäen mulle jotain noin pikkurillinpään kokoista, keltaisenruskeaa kiveä.

Mä kahlasin lähemmäs ja siristin silmiäni katsoakseni Yumin löytöä paremmin.
"No."

"No? Are you sure?" Yumi varmisteli, vetäen kiven takaisin omaan haltuunsa ja tiiraili sitä hyvin lähietäisyydeltä.

"Yeah, I'm sure. That's just a rock", vakuutin.
"A pretty rock, I'll admit", lohdutin naurahtaen.

Yumi väänsi alahuulensa muka mutruun ja kurtisti kulmiaan, viskaten nätin keltaisen kiven takaisin jokeen.
"Tylsää", tyttö tuhahti ja palasi veteen yrittääkseen uudelleen.

"No sitä tää todellakin on", komppasin ja palasin rannalle juomapulloni luo.

Rantahietikossa näkyi selkeästi edelleen rajat, kun joen pinta oli keväämmällä ollut korkeammalla, kuin nyt.
Siihen oli ehtinyt kasvaa jo vesikasvustoakin, joka nyt lojui kuivuneena vasten auringon lämmittämää hiekkaa.

Mä pyllähdin istumaan ja kiersin mehupullon auki, siemaisten reilun suullisen heti kättelyssä.
Persikkajäätee-esanssin läpi puski tuttu polte, joka sai nenänvarren kurttuun.

Kohensin aurinkolasieni asentoa ja otin toisen huikan.

Kun sitä miettii, niin lauantaipäivänsä voisi viettää paljon huonomminkin.
Nyt oli kuitenkin kaunis sää, hyvä seura, hyvät eväät… aktiviteetti ei ehkä ollut se kaikkein mieluisin, mutta menkööt. Kaikessa ei voi voittaa, eikä edes ihan joka kerta.

Linnut visersivät kilpaa takana olevassa metsikössä, peittäen alleen kauempaa kuuluvan valtatien melun.

Sitä oikeasti tunsi olevansa luonnossa, vaikka lähimmälle autotielle olikin ehkä vain maili, jollei oikaissut metsän läpi.

Vastarannalla, eli huiman kolmen metrin päässä, nuoren näköinen harakka penkoi kuivuneita vesikasviröykkiöitä.
Kai sieltä vielä jotain ruokaa löytyi.

Lintu nokki maata ja nappasi sieltä jotain, joka kuitenkin heti tipahti uudestaan maahan.
Se ei ollut minkään pienen eläimen näköinen - tai ainakaan elävän sellaisen.

Harakka hyppi vähän kauemmas, tarkasteli meitä pää kenossa ja palasi muutamalla hypyllä takaisin siihen kohtaan, johon se tiputti maasta löytämänsä aarteen.

Ponnahdin hiekalta ylös ja juoksin joen läpi (oli muuten ihan helvetin rankkaa, 0/10, en suosittele kenellekään) vastarannalle.
Mun lähdettyä liikkeelle, se harakka lehahti pois.

Se jätti jälkeensä ehkä maailman säälittävimmän kokoisen isobassin, joka oli jo vallan kuivunut kasaan.

"Mistä lähtien sua on kalat noin paljon kiinnostanut?" edelleen yllättävän sujuvasti kultaa huuhtova Yumi kysyi naurahtaen.

"Eiku.. Ihan ku se ois kimaltanu", mutisin vastaukseksi.

Nyt kuivattu, pientäkin pienempi isobassi näytti ruman harmaalta, eikä siinä todellakaan kimaltanut mikään.

Käännyin jo palatakseni takaisin toiselle puolelle jokea, kun pieni, kellertävä heijastus osui silmiini.

Siinä muutaman tuuman päässä kalasta lepäsi ihan nähtävän kokoinen kultanugetti - joskin melkein kauttaaltaan kuivuneen veren ja liman peitossa.

"Are you fucking kidding me", naurahdin kaivaessani puhelintani esiin.

The Abusement Park

Today
Me at 5.23PM
[1 attached image]
BROOOOS CHECK THIS OUT
IT WAS INSIDE A FUCKING LARGEMOUTH BASS

Harper MacDonald, Cooper Miller, Mikael Aikio, Yumi Cho, Ethan Reyes and Hayley Wilburn tykkäävät tästä viestistä

Sponsored content

0 - Prologue Empty Vs: 0 - Prologue

Takaisin alkuun
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa